jossefins

Alla inlägg under augusti 2012

Av Josefin Blomdahl - 31 augusti 2012 16:49

Idag så tog vi ju skolfoto!
Jag lovade ju att lägga ut dagens outfit idag så den kommer i slutet utav inlägget.
Men i alla fall så har dagen varit väldigt lång!
Fast inte konstigt, vi hade ju SO i 2 och halv timme! På slutet dessutom..!
Haha jag somnade och sov nog minst halva lektionen..
Men jaja, sånt är livet!
I morse hade vi även HK och då fick vi göra paj!
Man fick välja att göra antingen äppelpaj eller blåbärspaj.
Jag och Jessica gjorde blåbärspaj! Det var asgott, med hemmagjord vaniljsås och allt!
Sen har jag även pimpat skåpet lite idag, det var som så äckligt..!
Satt in en spegel, ett litet schema och till veckan ska jag även in med lite bilder, det kommer bli toppen till slut!
Lite fix ordnar allt helt enkelt, sen blir ju skåpet något helt annat än va set var innan (alltså mycket bättre då). Men nu ska jag bege mig iväg till stugan med en bunt läxor, kul, kul! Vilken ledighet alltså..!
Men här kommer i alla fall dagens skolfoto outfit!

*Svart spets linne, Vero moda
*Jeans, Cubus

Av Josefin Blomdahl - 30 augusti 2012 21:58

Dagen till ära så är mitt skönhetstips naturliga naglar!
Hur fräscht är det inte att skippa nagellacken med färg och få visa upp sina omhändertagna naglar? Jag diggar i alla fall det!
Som bas använder jag mig av en nagelolja för att mjuka upp nagelbanden och även en bit under nageln och där risken för torrhet är stor.
Jag har en nagelolja ifrån O.P.I med doft av Persika och den luktar lika underbart som den hjälper dina naglar!
För att få lite glans på naglarna använder jag ett lack ifrån IsaDora som heter 01 Natural.
Den ger glans men ger nageln en naturlig färg.
Om ni köper lacket ifrån IsaDora kommer ni märka att lacket är lite halvt rosa men det är för att det ska bli så neutralt som möjligt för nageln.
Efter att man lackat naglarna och dom torkat bör man lägga på lite Cuticle cream på varje nagelband och arbeta in det.
Det bör man göra varje vecka, det gäller även för nageloljan!
Du håller då nagelbanden och allt runt nageln mjukt och fint och risken för sprickor minskar till 0!
Här har ni resultat och bilder på hur produkterna jag använder mig av ser ut!

Av Josefin Blomdahl - 30 augusti 2012 21:39

Nu är jag hemma ifrån en underbar träning!
Okej, jag kom inte hem därifrån precis nu men jaja.
Det var riktigt härligt att få spela och röra lite på sig, det kändes också!
Men det är bara bra för då ger det resultat!!
Svängde även in på ICA Maxi innan jag for hem, köpte lite stift till pennan jag har i skolan.
Dom är jäkligt snåla!!
Det blev även en hårspray ifrån got2b med sparkling and shine, alltså glitter och glans då.
Grejen med den är att det är även som vanlig hårspray i den för styling osv.
Sjukt bra tycker jag!
Imorrn har vi skolfoto också så då kommer det upp en "Dagens outfit" på vad jag har på mig, håll till godo!
Efter detta inlägg tänkte jag göra ett separat inlägg med ett nytt skönhetstips så håll utkik om ett tag!!

Av Josefin Blomdahl - 30 augusti 2012 15:29

Idag har varit en dag utöver det vanliga!
Jag vet inte varför men det har som gått så bra.
Alla lektioner har varit väldigt softa idag också, har knappt behövt jobba något.
Dessutom fick vi sluta typ 1 timme tidigare!!
När jag kom hem hade jag fått ännu mera paket!
Fick ett till skal, sportarmband för iPhones, iPhonepluggar, nagelolja och en bodymist ifrån Victoria's secret!!
Både nageloljan och bodymisten luktar underbart!!
Nu ska jag fira denna dag lite grann, haha.
Har nämligen tagit fram en dricka och lite nötter så det blir att se på tv och sedan iväg för att träna badminton!
Jag har saknat badmintonen så himla mycket så jag vet inte vad det är med mig men är så himla pepp hela tiden!
Både på och utanför planen så jag hoppas att det fortsätter i den takten!
Senare ikväll tänkte jag försöka hinna med ett skönhetstips.
Om inte annat så kommer det en annan dag!
Men vi hörs så länge!

Av Josefin Blomdahl - 29 augusti 2012 20:59

Ja idag var det skola som vanligt, så kommer de inprencip börja med varje dag så ja, haha.
Fick massa språkläxor idag, alltså redan andra dagen! Vi hade tydligen fått NO läxa också..
Men i alla fall så slutar vi jättetidigt på onsdagar, redan kl.13.00
Så direkt när vi hade slutat så stack jag, Jessica, Bäm, Mackan och Anton hem till mig för att "hänga".
Nej men vi typ fikade osv..
Efter ett tag så bestämde jag, Mackan och Anton oss för att låsa ut Jessica och Bäm på balkongen, vi tänkte skoja lite med dom.
Så vi tog med oss Bäms väska med pengar och allt och gick ut och vinkade till dom ifrån gården och sa att vi skulle gå ner och ta en fika i björkbacka för Bäms pengar.
Men vi gjorde ju inte det utan vi smög in igen och lekte paparazzis och filmade dom när dom var utlåsta, haha!
Och idag har jag även fått några efterlängtade paket med bl.a iPhoneskal, halsband lite grejer till naglarna osv..
Dock har inte alla grejer kommit än men dom kommer nog snart!
Nu tänkte jag ta och lacka om naglarna och kanske se på typ Efterlyst eller något annat som börjar på TV:n kl.21.00
Bjuder på lite bilder ifrån dagen!

Av Josefin Blomdahl - 28 augusti 2012 21:28

Idag har vart en bra dag! Startade dagen med att kliva upp kl.06.00, åt en god frukost och rullade iväg på cykeln till skolan.
När man väl kom fram till skolan så hade man ju inget skåp heller...*suck*!
Får fixa nycklar och sådant till det imorrn.
Vi slutade väl runt kl.15.00 idag så då for jag hem.
När jag kom hem gick jag till Lina.
Hon fyller ju 16 år idag!! Så då fick jag tårta, haha.
Vill även säga grattis till bästa Jessica som fyller 15 idag!!
Sen vart det dags för träning!!
Första badminton träningen på länge, men det gick faktiskt jättebra!
Stannade kvar i hallen i 3 timmar så var med på både B och A gruppens träning!
Kom hem för ett tag sen och nu har jag krypit upp i soffan och kollar på Svenska Hollywood fruar!
Sen blir det väl dusch och sen i säng!
Så ni får ha det bra!

Av Josefin Blomdahl - 27 augusti 2012 20:43


 

Jag har fått förfrågningar om vad jag har i min skolväska nu när skolan har startat igen.

Istället för att skriva allt så tänkte jag, då gör jag ett videoinlägg istället!

Och det här blir ju mitt första videoinlägg också, men det är nog något som jag kommer fortsätta med framöver också!

Så här har ni det! (typ världens norrlands dialekt känns det som också, men de får ni leva med!)

Av Josefin Blomdahl - 27 augusti 2012 12:56

Ja idag började ju skolan!
Ganska onödig dag, man var ju bara där i ca 1 timme...
Startade i alla fall dagen med en bra, god och stadig frukost!
Nyplockade jordgubbar med fil och havrefras, en mackan (en sådan som man delar då), och ett glas juice!
Känner mig fortfarande relativt mätt men nu ska jag i alla fall med grabbarna ut och äta någonstans.
Lär väl bli något onyttigt antagligen...
Det får la bli så då.
Tänkte bjuda på "Första skoldagen" outfiten som jag hade idag!

*Vitt spetslinne, Vero Moda
*Ljusa jeans, Gina tricot
*Pilotbågar, H&M

Presentation


Josefin heter jag och bloggar här på jossefins.
Jag älskar mode, shopping och livet som hör till! Så här kommer jag alltså skriva om lite allt möjligt, så följ gärna bloggen! Följ mig gärna på instagram: ejosblo2

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards