jossefins

Alla inlägg under maj 2013

Av Josefin Blomdahl - 28 maj 2013 08:49

Men hejsan! Har inte bloggat på länge nu, har haft fullt upp med "sista rycket" uppgifter som ska lämnas in nu innan betygena sätts, men nu är jag äntligen klar med allt sådant! Skönt!! ;)
Dock har vi inte gjort muntliga i engelska än men det blir väl antagligen idag eller imorgon :P
Just nu sitter jag och har NO men har faktiskt ingenting att göra...najs! :D
Ska väl på årsmöte inom badmintonen idag också, trevligt!
Men nää, nu ska jag fortsätta att chilla så ha det najs!

Av Josefin Blomdahl - 18 maj 2013 17:42

Hej alla! Igår kväll hände det roliga saker!
Va nämligen på Johan Alander med Jessica, så himla grymt va det!
Men innan vi va på det så va vi vid minnesgärdet ett tag, några andra skulle grilla men inte vi.
Vi gick efter ett tag för att gå in mot stan och Johan men vi svängde in på Max först och köpte en varsin lyxshake med hallonsmak, helt underbart!
Förresten, igår och idag har det varit en utav dom varmaste dagarna hitills, hela 28 grader!!
Det var ju tom. varmast här uppe och nere i Malmö, sjukt!
Med tanke på att det alltid är kallast här...
Så vi köpte dom och svalka av oss lite påväg in mot stan.
Vi trodde Johan skulle kliva på kl.20 men så var det inte...nej, nej han skulle på kl.22
Så vi satt inne på Storsjöteatern och väntade i 2 timmar men som tur var så va det några andra som spelade innan (bl.a. ett band som var med på spotlight) så vi gick runt och kikade lite där inne tills ungefär 21.30 då vi gick upp och tog plats på nytt.
Typ 5 minuter innan ser vi hur han kommer in genom dörren helt lugnt, det var nog den mest Chilla snubben som jag har träffat på!
Sedan kör dom igång, både Johan och Lawan, helt sjukt!
Han körde båda dom nya låtarna "Östersönder" och "Ring polisen" älskar't! <3
Sen körde dom såklart lite fri rapp också ;)
Kändes dock som att det var alldeles för kort, bara 30 minuter...
Men lyckan på slutet gjorde mig hel igen!
Fick en bild med Johan, så himla chill!
Jag älskar hur han är så himla lugn och chill hela tiden, känns som ingen stress passerar den snubben!
-Johan, du var grym!
-Tack som fan!
Dom orden bär jag med mig och det där leendet, gaaah! <3
Man blir ju starstruck! Helt sjukt!!

Av Josefin Blomdahl - 18 maj 2013 03:03

Tjena hallå! Fredag idag, skönt!

Fick sluta tidigt idag, redan vid kl.14, generöst!

Bestämde mig för att åka ut på en liten mini shopping tur med moppen så det gjorde jag!

Tyckte att jag förtjänade det redan imorse då jag fick resultatet på HK uppgiften som jag gjorde förrut om lägenheten osv.. liksom, inte för att skryta men ett A är ju aldrig helt fel ibland.. ;)

Så jag bestämde mig för att ta en tur till Ö&B, där jag inte har varit på jaaa...så längesen så jag minns inte!

Mer än ett halvår är det nog...tragiskt med tanke på vad mycket bra grejor dom hade när jag kom dit!

Billigt var det också! Tur jag for dit innan jag for på stan för då tjänade jag in några slantar på det.. ;)

I alla fall, det var det här som blev köpt ifrån Ö&B idag:

 

Ett torrschampoo som jag har velat testa jättelänge!

Tänkte faktiskt köpa det idag när jag skulle in på stan en snabbis men nu tog jag Ö&B först och där kostade det minst halva priset mot för va det kostar på stan :D

Vart även en ny bodylotion med selftanner ifrån Dove då min snart är slut, även den kostade minst halva priset jämfört med på stan.

Sen blev det en parfym, man vart ju lite sugen på i alla fall en när dom hade så många, lär ju bli fler sen ;)

Vart även 3 ljuslyktor så jag har att variera lite med på spegeln, vart faktiskt skitsnyggt!

Sen blev det avsminknings-servetter som jag har haft förrut men dom var slut sist jag var på dollarstore men nu hittade jag ju dom här så då är det ju lugnt! Samma pris som på dollarstore också, 10:- ! ;)

Var även på dollarstore en sväng och köpte en till parfym...hehe :P

Är typ galen i parfymer, får aldrig nog! Har nog inte hunnit använda upp en hel ännu haha :D

Så här såg den ut:

 

Plockade ut båda parfymerna ur förpackningarna och tog en bild med dom tillsammans så det kommer en sådan också men den här, Broken heart är alltså ifrån dollarstore och Beautiful pink är ifrån Ö&B.

 

Är lite dåligt ljus på bilderna också men tog dom ganska sent så det var mörkt och jag hade bara taklampan tänd så jaa...

Sen var jag även på stan en snabbis, skulle köpa puder och som vanligt ville jag ha det ifrån Gina tricot men nehe då, färgen jag skulle ha var såklart slut så då fick jag ju gå och leta efter ett annat puder då.

Hittade ett puder i ungefär samma färg och inprencip samma namn ifrån MIYO, den hette Sand och den var i 03 precis som Ginas 03 Sandy så det vart den, samma pris hade dom också.

Har faktiskt hört mycket bra om MIYO så varför inte, har 2 nagellack därifrån som jag är nöjd med så kan säkert bli nöjd med detta också.

Köpte även en concealer ifrån MIYO, hade ju lyckats köpa ett för mörkt förra gången, eller det var typ samma färg som min hudton och det täcker ju inget bra då...man ska helst ha en lite för ljus concealer för det gör liksom endå inget eftersom jag lägger på puder sen så då blir det en jämn hudton men har man ett i samma färg som ens hudton och sedan så lägger man på puder så är det risk för att det blir fläckar som är lite mörkare en resten utav ansiktet och det är ju tråkigt och onödigt...

Har inte concealern här just nu men är jag inte helt ute och cyklar så var det nog 01 på den för den fanns bara i två färger och den andra va lite mörk och vill inte göra om samma misstag så den här blir nog perfekt!

Så här ser pudret och concealer förpackningarna ut:

 

Glömde dock att ta en bild inuti puder förpackningen med färgen osv men det medföljer även en liten (kommer inte på vad det heter just nu..) puder pad eller vad man ska säga, det är även en spegel i själva dosan, asnajs!

Concealern skruvar man upp allt eftersom, den är ganska tunn men bara man inte har för mycket uppe så kommer den att hålla, räcker ju med att spetsen eller vad man säger är uppe när man använder den.

Det var det jag handla idag, känner mig nöjd!

Av Josefin Blomdahl - 16 maj 2013 21:19

Av Josefin Blomdahl - 14 maj 2013 23:22

Nja, inte direkt men dans har det varit i alla fall ;)
Har varit på 9:ornas skoldans idag, var väl helt okej förutom att jag skämde ut mig ett antal gånger..jaja, det hör väl till!
Golvet var ju så jäkla halt så självklart så snubbla jag och landa på arslet, kul...väldigt kul!
Inför kommunens alla 9:or, naaajs!
Fick ju även se en del utav dom "nya" klasskompisarna, man fick följa med en "ledare" som hade en skylt med den gymnasielinje som man skulle gå och så fick man typ presentera sig osv..var ju lite awkward, det var riktigt lite tjejer...vi va typ totalt 3 st?
Aja, sen fick vi fika och sen fortsatte det med dans och musik.
Men som sagt det var väl helt okej men aa...haha :P
Ajjemen! ;)

Av Josefin Blomdahl - 14 maj 2013 03:14

Tjenis! Måndag igen, härligt! Med tanke på att det är precis en månad kvar tills skolavslutningen från och med imorrn (tisdag), så nu börjar nedräkningen!
Nu dom sista veckorna gäller det att bli klar med allting i tid!
Har en hel del svenska som ska bli klar nu på 2 veckor, hur fasen ska det gå till!? Har ingen aning men det måste funka på något sätt!
Har gjort två nationella i engelska idag som jag har missat tidigare då jag var sjuk, gick ju helt okej förutom att hörförståelsen gick hur snabbt som helst så man hann ju inte med att skriva...!
Nu är det alltså bara ett matteprov kvar i nationella + muntliga i engelskan, sen är jag helt klar!!
Känner mig sjukt stolt som vart godkänd på nationella i franskan fast jag och en kompis bara satt och garva på den muntliga delen för vi fatta inte ett piss...haha! :P
I alla fall, nu till något roligare (enligt mig)!
Det kan inte bara vara jag som har små favorit "ställen" i mitt rum eller vissa detaljer som man bara älskar.
Just nu är min "spegel hörna" det bästa!
Ja, min spegel hörna består då utav ena sidan utav garderoben, sedan väggen med spegeln och ena sidan utav bokhyllan.
Japp, det låter ju helt galet!
Hur kan det va det bästa i ett helt rum?
Nej, men jag är faktiskt riktigt nöjd med detaljerna just där eller hur man säger..
Tog ner massa papper ifrån garderobssidan som hade blivit helt skrynkliga, varför vet jag inte och det var ju jäkligt synd för det var ju fina papper med bl.a Johan Alander, Erik Hassle och Kapten Röd osv..
Men dom åkte ner idag och upp åkte istället Robin Stjernberg som jag hade på en affisch, så det lär ju inte skrynkla sig (hoppas jag..)!
Va jag älskar med spegeln är att den har en liten kant eller vad man ska säga där man kan ha tex ljuslyktor, vilket jag har.
Har tre stycken i olika rosa/lila färger, gillar dom faktiskt skarpt!
Sen köpte jag en liten rolig sak idag som jag har velat ha länge men det har aldrig blivit av, nämligen en sån här flaska med doftolja i och sedan stoppar man ner som pinnar i oljan och låter dom stå så sprider sig oljan ut i pinnarna och det luktar gott i rummet.
Hittade denna på dollarstore för 10:-!
Sjukt billigt! Den som jag har på spegeln är i doften ros men köpte även en till med lavendel lukt men helt ärligt, ros luktar godast såå..jag ska nog köpa en till sådan nu när jag vet hur båda luktar :P
Kändes som gulligt på något sätt att ha den där med ljuslyktorna :P
Men i alla fall, vart faktiskt riktigt nöjd med den lilla hörnan nu!
Trevligt att förnya sig lite och byta ut saker haha :P
Nerå men, här kommer lite bilder ;)

Presentation


Josefin heter jag och bloggar här på jossefins.
Jag älskar mode, shopping och livet som hör till! Så här kommer jag alltså skriva om lite allt möjligt, så följ gärna bloggen! Följ mig gärna på instagram: ejosblo2

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards