jossefins

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Josefin Blomdahl - 10 mars 2013 01:32

Hej alla fina! <3

Nu vart det ju ett sånt här dåligt blogghopp igen...jag som skulle uppdatera redan i torsdags men nehe då!

Då gör vi såhär att jag tar både torsdagen och dagen i detta inlägg, fredagen var inte direkt så intressant så den skippar vi haha :P

Sitter ju vid datorn nu också så då blir det mycket lättare och framförallt bättre att göra ett "2 i 1" inlägg då jag kan lägga in bilder eftersom, ja ni fattar ;)

Men som sagt, vi börjar med torsdagen!

Jag skrev ju i onsdags att jag hade andra planer inför torsdagen, jomenvisst hade jag det! ;)

Jag var nämligen iväg och bowlade med Alex, inte för att jag är särkillt bra på det men trevligt och roligt var det i alla fall! :)

Började ju med att jag såklart skulle skämma ut mig och typ missade flera gånger tills jag insåg att jag måste skärpa mig! Några poäng måste jag ju ta..haha! :P

Jag fick ju i alla fall en strike! Får jag skryta med den? Alex fick ju dock 3-4 stycken men yolo!

Det var fett kul! ;)

Här får ni såhär bästa strike posen också! :P

 

Idag däremot vart det stan med Lina! Vi gick och kikade lite på marknaden, det var sista dagen för den idag och jag hade inte varit och kollat där såatt...ja vi kika lite där!

Hittade en väldigt snygg mössa som jag köpte där! Kan ni gissa vad det är på? SHM såklart!! :)

   

Den var ju inte särskillt dyr heller enligt mig, 100 pix! Nice price på den! ;)

Kunde ju inte låta bli att köpa munkar heller haha! 4 stycken för 50 kr, jo man tackar! :)

 

Bara för att frestas lite så får ni en bild på munkarna! ;)

Sen var vi även på stan en sväng och då kan man säga att det hände grejer! No comments på det helt enkelt..

Köpte i alla fall ett kit med tippar (halva lösnaglar som man bara sätter fast längst ut på nageln) med tillhörande gelé för att kunna "bygga naglarna" dvs täcka upp där tippen slutar för att få en "naturlig nagel".

Varför är det då bättre med tippar än lösnaglar tänker ni? Jo, tippar sitter längre då man bygger på med ett gelé som i det här fallet "torkar" väldigt snabbt med hjälp utav en "activator" som man lägger på som ett vanligt nagellack.

Använder man istället lösnaglar så fästs dom bara med ett limm och håller därför inte lika länge.

Går du till en salong och sätter fast tippar så används oftast en UV-lampa och istället ett UV-gelé eller ett acryl-gelé beroende på vad dom använder på just den salongen.

Men att använda det själv kan vara krånligare, därför finns dessa kit för dom som vill göra det själv.

Jag har dock en UV-lampa med tillhörande UV-gelé där gelén alltså stelnar med hjälp utav UV-ljuset.

Jag kände dock för att infösakffa detta kit då det går mycket snabbar (på bara 5 minuter) medans att bygga naglar med hjälp utav UV-lampan kan ta upp till en timme eller mer.

 

Såhär ser kitet ut, det medföljer 48 tippar, hälften som fransk manikyr tippar och andra hälften som mer naturliga nageltippar.

Du får såklart även med gelé, activator, en cleaner och även en fil för att kunna jämna till.

Jag köpte mitt kit för 170 kr och det är ett helt okej pris för allt detta! :)

Passade även på att köpa ett baslack, hade faktiskt inget så jag införskaffade mig ett nu!

Sen hade dom halva priset på vissa dependlack men då hittade jag även dessa, ett serum och ett nagel/nagelbands rengöringsskrubb eller vad man ska kalla det.

 

Så baslacket var alltså på fullpris medans serumet och rengöringsskrubben var på halva priset, passade på då, kan ju alltid vara skoj om det funkar bra! ;)

Sen fyller min kära mor år imorrn så det inhandlades en eller egentligen flera presenter fast i samma paket dock.

 

Mer än såhär får ni dock inte se, let's keep It a secret! ;)

Sen svängde vi även förbi på Hemmakväll, hade hittat ett erbjudande på facebook om att hyra en gratis film, ja varför inte liksom!?

Så det gjorde jag! Det blev Twilight breaking dawn part 2, ja, jag känner mig lite efter men jag hade faktiskt inte sett den så då hyrde jag den haha! :D

 

Klart ni får se filmomslaget också! Hahah generöst...nej men den var faktiskt bra!

Känns ju bra att man fick titta klart på hela serien eller vad man ska kalla det haha :P

Sen vart det inget mer idag, men jag känner mig fett nöjd med allt i alla fall! :)

Nu får ni ha det riktigt bra så får vi se när jag tittar in här och bloggar igen, haha nejdå men jag ska försöka bättra mig lite, försöka alltså....puss på er! <3

Presentation


Josefin heter jag och bloggar här på jossefins.
Jag älskar mode, shopping och livet som hör till! Så här kommer jag alltså skriva om lite allt möjligt, så följ gärna bloggen! Följ mig gärna på instagram: ejosblo2

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards