jossefins

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Josefin Blomdahl - 1 december 2012 21:52

Lovade ju ett inlägg med det lilla som jag shoppade idag så här kommer det! :)

Det blev en stickad glittrig tröja ifrån H&M.

Tröjan ser ut såhär:

 

På baksidan utav tröjan så är det en dragkedja som börjar längst upp bak vid nacken och går ner en liten bit såhär:

 

Tröjan gick på 199:- och är alltså ifrån H&M.

Sedan blev det också ett skärp ifrån H&M.

Jag har velat ha ett sådant skärp jättelänge men jag har inte hittat något och så såg jag att H&M hade ett så då köpte jag det såklart på en gång!

Såhär ser det ut:

 

Jag älskar verkligen flätade skärp och det var precis ett sådant smalt flätat skärp i brunt som jag ville ha så jag vart verkligen skitglad när jag hittade det!

Det bästa var ju endå priset! Hör och häpna men det kostade bara 49,50:- !!

Dom fanns i andra färger också så jag tycker alla ska springa till H&M och införskaffa sig ett i den färgen man tycker passar sig själv!

Det är ju även en sjukt snygg detalj att kunna ha den runt midjan på någon oversizead tröja men passar även perfekt på ett par jeans, både som detalj men även om jeansen har en tendens att åka ner..! ;)

Sen var jag även in på apoteket och köpte det här:

 

Det är ett medel emot finnar och orenheter som ska hjälpa eller nej, det ska inte bara "ska hjälpa" utan det hjälper helt enkelt och det märker man efter bara några dagar tydligen.

Själv har jag inte testat det men eftersom det kommer ifrån apoteket och är ett medel som jag blev rekomenderad eftersom jag verkligen stör mig på alla orenheter som jag får så är det helt enkelt bra.

Det här är ju den med 5% men det finns även en med 10% men man skulle börja med den som hade 5% för att vänja huden, den kan bli typ röd och irriterrad dom första gångerna och det är om det inte hjälper med den som hade 5% som man skulle gå över till den med 10% men man ska hålla på minst 1 månad innan man avgör det.

Den här förpackningen kostade i alla fall 115 kr och det är 40 gram i tuben.

Men om det hjälper så är det ju helt klart värt pengarna och man behöver ju inte så mycket heller så den räcker ju ett tag.

Så det här är helt klart ett tips till er som inte får bukt med era orenheter eller har ledsnat på det totalt!

Sen blev det inget mer för idag..!

Men som sagt, hade tänkt gå ner någon dag i veckan och ta igen det som jag missade!

Av Josefin Blomdahl - 1 december 2012 20:13

Som ni säkert har märkt så har jag bytt designen på bloggen nu! :D

Tyckte att det behövdes en lite mer vintrig design med lite snöflingor och fina blå färger! :)

Såhär blev headern då:

 


Sen så har ju jag varit på stan idag med Angie och shoppat lite!

Tyvärr stängde dom ju så tidigt idag så vi hann typ bara gå på 2 affärer...

Så egentligen har jag ju Gina tricot, Vero moda, Cubus och alla dom affärerna kvar att gå igenom..!

Vi får se till veckan om det kanske blir någon sväng då!

Idag blev det i alla fall lite shopping på H&M, men vi vart typ fast där så vi var väl där ganska länge, hehe.. :P

Men i alla fall tänkte jag slänga upp ett inlägg sen med bilder på det jag handlade! :)

Idag är det ju 1:a december också!

Det vart ju att se julkalendern förut då, jag tror nog att den kan bli helt okej i år!

Sen fick jag en chokladkalender utav mamma idag, man kan aldrig bli för stor, haha! ;)

Nu ska jag väl se på TV och så ska jag såklart fixa bilder på dagens shopping!

Jag tänkte kanske göra det inlägget på datorn också så blir det lättare, då kan ni få priserna också ifall det är något som ni är sugna på..!

Sen så vart jag ganske förbannad förut idag när jag skulle ta bussen hem ifrån stan.

Dom har höjt busspriserna igen!! Seriöst??! Snart är det ju billigare att ta taxin hem..!

Okej, dom har bara höjt med 1 krona och det är bara 14 kr men dom höjer ju hela tiden så snart är dom ju uppe i 20 kr och det är vad det kostade för en vuxen förut!!

Sen blir man ju förbannad när man inte vet om det och så ska dom ha mer pengar utav en!

Jag brukar bara ta med det exakta till busspengar men jag hade tur idag som hade lite mer småmynt med mig!

Själv tycker jag att dom borde ha bjudit på det eftersom det var idag som dom höjde priserna...

 

Men aja, nu ska jag inte göra det här inlägget så himla långt!

Men som sagt, shopping inlägget kommer upp om ett tag eller i alla fall ikväll, så håll ut! ;)

Av Josefin Blomdahl - 1 december 2012 02:17

Tänkte bara ta och säga godnatt ifrån kalla Norrland! :)<3

Presentation


Josefin heter jag och bloggar här på jossefins.
Jag älskar mode, shopping och livet som hör till! Så här kommer jag alltså skriva om lite allt möjligt, så följ gärna bloggen! Följ mig gärna på instagram: ejosblo2

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards