jossefins

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Josefin Blomdahl - 6 september 2012 21:12

Varför använder du aldrig smileysar i dina inlägg?


Svar: Det var en bra fråga, men jag har även ett bra svar!

Med tanke på att mina bloggläsare använder sig utav olika metoder för att besöka bloggen tex. IPhone, annan telefon, datorn osv.. så blir smileysarna olika beroende på vad man använder då.

Om jag tex. mobilbloggar ifrån min IPhone och bestämmer mig för att använda en utav smileysarna som finns färdiga ifrån början i telefonen så är det inte säkert att en som läser bloggen ifrån tjaa tex. en dator ser smileysarna.

Har man riktigt otur så blir det bara massa konstiga tecken som dessa: #*\(^^/.

Det är ju inte så kul att läsa ett inlägg som innehåller massa sådant, eller hur?

Så just därför har jag valt att prioritera bort alla smileysar ifrån mina inlägg (fast i vissa gästinlägg kan det nog förekomma en smiley eller två..).

Men bara för att jag tycker om er läsare så mycket så ska jag bjuda på en smiley som alla kan se!!


 

Av Josefin Blomdahl - 6 september 2012 17:47

Just nu sitter jag vid min kära gamla vän, datorn!

Sen jag fick min IPhone 4s så har jag knappt suttit vid datorn och det märks när man tex. kollar mailen...

Över 1000 mail orkar man faktiskt inte kolla igenom, så det är bara att radera haha!

I alla fall så har jag varit hemma ifrån skolan idag också men all värk har släppt så just nu är jag bara totalt snorig...

Jag har en sådan lust att gå till skolan imorrn eftersom vi får vara på stan typ hela dagen och sluta när man vill, och jag har lite nya inköp att göra så vi får se hur det blir imorrn.

Idag fick jag även besök av brorsan och Tyson!

Tyson var abnormt lugn idag, jag hoppas han är det på lördag också för då ska jag va hundvakt!

Skulle va skönt om man kunde slappa lite även om man är hundvakt, hehe...

Eftersom jag sitter vid datorn just nu kan jag ju slänga in bilder mitt i inlägget, det kan jag inte när jag mobilbloggar utan då går det bara att ha anntingen bilderna längst upp eller längst ner.

Det är nog det som är det sämsta med mobilbloggning annars så gillar jag det skarpt!

Men det är även därför det kan komma typ 5 bilder i slutet av ett inlägg ifall ni undrar varför det blir så.

Men som sagt har jag datorn nu och tänkte då slänga in någon bild på Tyson när han var som alldra minst.

 


Tyson ligger och gosar med mammafilten i buren som då var helt lagom!


 


Liten sötsak!!


Hur gullig får man egentligen vara?!

Men nu ska jag ta och käka middag, får se om det kanske blir filmkväll sen?

Har ni några bra filmtips? Kom gärna med förslag, men helst av allt komedier!!

Ha det bra!


Presentation


Josefin heter jag och bloggar här på jossefins.
Jag älskar mode, shopping och livet som hör till! Så här kommer jag alltså skriva om lite allt möjligt, så följ gärna bloggen! Följ mig gärna på instagram: ejosblo2

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards