jossefins

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Josefin Blomdahl - 11 september 2012 22:18

Nu är det en slut svenne tjej som sitter och latar sig i soffan.
Det kändes väldigt tungt och segt i kroppen idag när jag tränade.
Förmodligen så är det förkylningen som gör det hela..
Men enligt våran tränare Rune så var det här bästa träningen på flera år, det kan vi ju ta och diskutera tycker jag haha!
Men i alla fall så är jag nu anmäld till Storsjöcupen i badminton som går av stapeln 13:de oktober.
Söker en mixedpartner så är det någon som läser det här? Hej, hej jag är fri, än så länge!
Imorrn blir det skolbio kl.13.00 då vi egentligen skulle ha slutat men ja, ja.
Efteråt blir det stan och förmodligen inhandla lite nya grejer!
Men nu ska jag ta och skynda mig in i duschen innan den blir upptagen så vi hörs mera imorgon!

Av Josefin Blomdahl - 11 september 2012 16:17

Idag blir det träning!
Ja, badminton då såklart!!
Är fortfarande lite halv förkyld men idag tänker jag faktiskt köra på endå, även fast man inte bör träna när man är sjuk.
Så nu ska jag väl snart käka middag innan det bär iväg till träningen som börjar kl.18.00
Det blir nog ett kvällsinlägg senare ikväll då.

Av Josefin Blomdahl - 11 september 2012 00:55

Bodybutter VS Bodylotion!
Vad bör just du använda?

Bodybutter: Du har: Torr och fnasig hy som bör repareras omedelbart!
När ska jag använda den?: Under vintersäsongens kalla dagar kan huden bli väldigt torr.
Använd då en Bodybutter som är tjockare i konsistensen som gör att huden omedelbart börjar bearbeta det torra områdena.
Har du torr hy dagligen under alla säsonger bör du använda Bodybutter med jämna mellanrum.

Bodylotion: Du har: Fetare hy eller normal hy, dvs varken torr eller fet.
När ska jag använda den?: Så länge du inte har torr hy kan det räcka med att använda en Bodylotion.
Är det varierat, dvs ibland torr och ibland fet kan du använda dig utav en tjockare Bodylotion eller invenstera både en Bodybutter och en Bodylotion.

Det finns många olika Bodybutters och Bodylotions.
Många är till budgetpris men det finns dyrare varianter också för dig som tex. har lite känsligare hy.
Då kan det vara bra att satsa på den lite dyrare sorten om den är anpassad för just din hudtyp.
Jag använder mig utav både Bodybutter och Bodylotion.
Ett budgetmärke som jag rekommenderar är Delon+.
Deras Bodybutter både återfuktar och ger näring och doftar fantastiskt utav tropiska frukter!
Dock finns det ännu billigare märken.
Jag hittade tex. en Bodybutter för ynka 20 pix som doftade kokos!
Den fanns även i flera olika lukter.
Bodylotions finns det många av men jag rekommenderar både LdBs och Doves serier!
Flaskorna går på under 50:- och är helt klart värt pengarna!

Torrt ansikte? Isåfall rekommenderar jag en ansiktskräm ifrån The Bodyshop som innehåller vitamin E!
Burken kostar ca 125:- men du kommer inte att ångra dig!
Dock finns det bra ansiktskrämer till er bra pris ifrån andra märken, både för dig med fet hy och torr hy.
Nivea har tex. både dag och natt kräm som ska funka för både hudtyperna! Burkarna går på ca 50:-/st om jag får gissa!

Presentation


Josefin heter jag och bloggar här på jossefins.
Jag älskar mode, shopping och livet som hör till! Så här kommer jag alltså skriva om lite allt möjligt, så följ gärna bloggen! Följ mig gärna på instagram: ejosblo2

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards