jossefins

Alla inlägg under september 2012

Av Josefin Blomdahl - 6 september 2012 17:47

Just nu sitter jag vid min kära gamla vän, datorn!

Sen jag fick min IPhone 4s så har jag knappt suttit vid datorn och det märks när man tex. kollar mailen...

Över 1000 mail orkar man faktiskt inte kolla igenom, så det är bara att radera haha!

I alla fall så har jag varit hemma ifrån skolan idag också men all värk har släppt så just nu är jag bara totalt snorig...

Jag har en sådan lust att gå till skolan imorrn eftersom vi får vara på stan typ hela dagen och sluta när man vill, och jag har lite nya inköp att göra så vi får se hur det blir imorrn.

Idag fick jag även besök av brorsan och Tyson!

Tyson var abnormt lugn idag, jag hoppas han är det på lördag också för då ska jag va hundvakt!

Skulle va skönt om man kunde slappa lite även om man är hundvakt, hehe...

Eftersom jag sitter vid datorn just nu kan jag ju slänga in bilder mitt i inlägget, det kan jag inte när jag mobilbloggar utan då går det bara att ha anntingen bilderna längst upp eller längst ner.

Det är nog det som är det sämsta med mobilbloggning annars så gillar jag det skarpt!

Men det är även därför det kan komma typ 5 bilder i slutet av ett inlägg ifall ni undrar varför det blir så.

Men som sagt har jag datorn nu och tänkte då slänga in någon bild på Tyson när han var som alldra minst.

 


Tyson ligger och gosar med mammafilten i buren som då var helt lagom!


 


Liten sötsak!!


Hur gullig får man egentligen vara?!

Men nu ska jag ta och käka middag, får se om det kanske blir filmkväll sen?

Har ni några bra filmtips? Kom gärna med förslag, men helst av allt komedier!!

Ha det bra!


Av Josefin Blomdahl - 5 september 2012 23:44

Idag har jag inte bloggat något för jag har blivit dyngförskyld..
Jag har knappt haft ork till att resa mig så det har ju inte direkt hänt något speciellt.
Vaknade imorse utav väcker klockan, för det var ju liksom tänkt att jag skulle till skolan men icke så.
Hela halsen hade svält igen så det gick knappt att andas normalt...
Dock har det avtagit nu och det är sjukt skönt!
Men som sagt så är jag istället sjukligt snorig och det är inte särskilt kul det heller...
Som det ser ut nu så blir det nog att hoppa över skolan imorrn också.
Men som tur är missar jag ju inga riktiga lektioner eftersom vi har handledardagar, så jag behöver i alla fall inte ta igen något så det är ju bra!
Det tråkiga är ju att jag missar träningen imorrn och man får ju inte träffa dom i gruppen heller så det är rent ut sagt jäkligt tråkigt!!
Jag saknar att spela badminton så fort så man får ju nästan damp om det hår för lång tid..,
Men har jag tur så kanske jag är frisk till nästa tisdag så jag får spela då.
Just nu känns det som om sängen kallar så jag ska nog ta och lägga mig..
Jag är så himla öm i kroppen också, jag kallar det "feberöm".
Så fort jag har feber kan det bli så.
Bara någon petar eller ens rör mig så skulle jag kunna skrika rakt ut, jag hatar det!! Äcklig känsla..
Men som sagt ska nog den här sjuklingen ta och lägga sig, så god natt så hörs vi förmodligen imorrn!!

Av Josefin Blomdahl - 5 september 2012 01:46

Det blir ett sent inlägg nu!
Eller rättare sagt ett nattinlägg om man hellre vill kalla det så.
Men i alla fall så har jag varit och tränat tidigare ikväll, badminton alltså.
Jag tyckte att det gick i alla fall hyfsat bra idag!
Träningen började med lite kondition och fotarbete.
Senare vart det väldigt mycket rörelse på hela planen för att man ska kunna anpassa sig beroende på vart motståndaren skjuter bollen på planen.
På slutet hade vi småtävlingar där första "grenen" var att hålla igång två bollar i luften samtidigt.
Vi körde till tre och det vara samma "pöjkar" som vann dom tre gångerna.
Andra "grenen" gick ut på att man skulle sitta i mitten utav planen och spela.
Man fick inte resa sig upp utan man skulle sitta hela tiden.
Vi körde till tre även denna gång men nu vart det jag och Olga som ägde ut alla på "sittspelet".
Vi vann alla tre gånger..!
Men sen var ju som träningen över så då for jag hem och kollade på "Hollywood fruar".
Jag tycker det är ett så "fult" program så jag måste som helst se det...
Men jag stör mig på den där Agneta eller vafasen hon heter!
Hon skryter ju alltid om sin "lilla Erika", jag tycker dock inte hon har någon märkvärdig sångröst, haha!
Och personligheten är ju så irritersam den med...
Men jaja, imorrn har jag sovmorgon till 08.30 Eller sovmorgon och sovmorgon, vi börjar ju 08.30 men det är i alla fall bättre än 08.00
Vi har som inga mer lektioner den här veckan utan vi ska ha tre handledardagar och då får vi både börja senare och sluta tidigare, så det ska bli skönt!
Men nu ska jag nog försöka ta och sova om det går för jag har fått en så enorm halsbränna så jag tror jag håller på att dö!
Nej men allvarligt, det bränner som sjutton!!
Bara jag inte blir förkyld så...
Men godnatt på er! (bokstavligt talat).

Av Josefin Blomdahl - 4 september 2012 09:34

Igår vart det inget kvälls inlägg tyvärr..
Jag var och hälsade på min brorsas busiga lilla krabat igår kväll så det vart inget sådant då.
Den busiga lilla krabaten heter Tyson och är en staffordshire bullterrier och är übersöt!!
Han är så himla snäll och gullig och är alltid glad och på bushumör!
Så igår vart jag nog där i 2-3 timmar på ett ungefär.
Testade även brorsans nya kamera.
Funderar på att skaffa mig någon systemkamera framöver.
Men sen när jag kom hem vid ca 21 tiden vart det att kolla på "Underbart är kort" på 4:an!
Ni som inte vet vad är så handlar det om kortvuxna människor, alltså dvärgar.
Men ja, just nu sitter jag på skolan och har precis startat upp SO passet så jag ska väl fortsätta med mellanvärldskriget så man får något betyg, haha!
Men vi höres!

Av Josefin Blomdahl - 3 september 2012 15:21

Idag vart det skola igen, precis resten utav veckan.
Idag bestämde jag mig för att använda min lite mer höstliga retro stil så det vart den senapsgula tröjan!
Jag tänkte även köra en dagens outfit i detta inlägg och då har jag tagit med tre accessoarer eller tillbehör som jag tycker passar till just denna klädstil!
Såhär kommer dagens outfit och vart grejerna är köpta!!

*Kilklackskor, Åhléns
*Svart hatt med rosett, H&M
*Uggle halsband (brons), fyndiq.se
*Senapsgul tröja med fickor, H&M
*Svarta leggins, Gina tricot

Av Josefin Blomdahl - 3 september 2012 01:40

Som rubriken lyder, så vill jag ha det!
Men det vore ju inprencip omöjligt och det är väldigt synd..!!
Skulle nog möjligen kunna tänka mig att bo i sporthallen med lite skönt sällskap som också vill spela.
Men det går ju som sagt inte heller..
Men i alla fall så for jag ju hem ifrån en trevlig helg hos Jessica idag!
Nästan direkt när jag kom hem stack jag iväg till Lugnvik för att lira lite badminton!
Och vilken känsla!! Jag längtar redan tills nästa träning som sker på tisdag!
Jag vart nog i hallen minst 2-3 timmar men det var så skönt!
Det vart en och annan dubbel och mixed men även lite singelspel!
Han ju även med att punktera fingret något, men sådant händer!
Men det blev verkligen en härlig kväll endå!!
Men jag vart så himla hungrig av allt spelande så jag vart tamme fasen i mig tvungen att svänga in på ICA Maxi innan jag for hem för att köpa en korv, haha!
Men sen när jag kom hem fräschade jag upp mig inför morgondagen och skolan och hann även med lite manikyr och nytt lack!
Den här gången blev det den fina korallröda färgen ifrån Depend med nr. 036.
Den tycker jag är asfräsch nu när hösten är påväg men ännu inte riktigt är här.
Sen när hösten är här på riktigt skulle jag föredra en mer dramatisk mörkare rödfärg eller ett plommonlila lack.
Fast på hösten funkar dom flesta färger som är mörka och lite kusliga.
Det ger det lilla extra till din outfit vare sig du har sommarkläder eller något mer höstligt.
Det är det som jag gillar med hösten!
Alla härliga mörka färger som går att kombineras med varandra och det ser fortfarande så fräscht och piggt ut även om färgerna är mörka.
Men mer om det här kommer längre fram för nu känner jag att det är nog bäst att ta och sova eftersom det är en ny skoldag imorrn.
Så godnatt och sov gott på er!

Av Josefin Blomdahl - 2 september 2012 14:43

Idag har vi blivit barn på nytt!
Just nu sitter vi på en lekpark någonstans i Odensala.
Fast vi börjar väl ifrån morgonen.
Vaknade av att Julia skvätte vatten på mig men somnade om igen sen.
Gick väl upp runt 11-12 tiden och fixad mig.
Sen hade Jessicas mamma gjort frukost, ris och kycklinggryta ftw!!
Asgott ju!!
Aja men sen gick vi i alla fall till lekparken så nu sitter vi där och typ leker med några småbarn, haha!

Av Josefin Blomdahl - 1 september 2012 17:26

Hallå alla Josefins läsare!

Idag ska vi äta våållullal och ha feeest haha, näe men vi får väl se vad mer som händer, vi ska antagligen gå på nattprommis och kanske tälta..? Vi ska hålla er uppdaterade!
Puss på er, från Jessica och Julia <3

Presentation


Josefin heter jag och bloggar här på jossefins.
Jag älskar mode, shopping och livet som hör till! Så här kommer jag alltså skriva om lite allt möjligt, så följ gärna bloggen! Följ mig gärna på instagram: ejosblo2

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards